Locatie Bedrijfsfeest Amsterdam  thumbnail

Locatie Bedrijfsfeest Amsterdam

Published Sep 19, 22
10 min read

Sail 2020 Bedrijfsfeest

Denk dus goed na over wat de USP’s (unique selling points) van jouw festival gaan zijn. Het plaatsen van berichtjes puur om het plaatsen van berichten helpt niet. Een logische opbouw en structuur in de planning van de content helpt om relevantere berichten op het juiste moment naar je potentiële bezoekers te sturen.

Wanneer je een festival gaat organiseren zul je ondervinden dat je C.V. langzamerhand aangevuld wordt met enorm veel titels. Crisismanager, woordvoerder, projectmanager, voorzitter, copywriter, brandjesblusser, psycholoog en dan ook nog grafisch vormgever?! Dat wordt wellicht iets teveel hooi op je vork. Beeld, tekst en video zijn de belangrijkste onderdelen in je marketing campagne en hiervoor geldt dat de beste resultaten behaald worden door het inschakelen van de juiste mensen.



Alle dingen die je maakt zijn onderdeel van de voor je festival en het is veel werk. Als het je al begint te duizelen bij het idee om ook dit nog te moeten regelen kun je natuurlijk de gehele festival marketing uit handen geven zodat jij je bezig kan houden met brandjes blussen - zelf een feest organiseren.

Zeker wanneer je start met festivals organiseren heb je niet meteen een grote fanbase die je direct via je eigen kanalen bereikt. Daarom is belangrijk (zelf een feest organiseren). Je komt op andere manieren in contact met jouw doelgroep en brengt jouw boodschap zo aan hen over buiten je eigen kanalen om. Zelf een festival organiseren draait ook om het samenwerken met de juiste partijen in de productie.

Daarnaast hebben we een lijst gemaakt met leveranciers en andere onderdelen van de productie die onmisbaar zijn om jouw festival tot een succes te maken. De siteproductie behelst bijna alles wat te maken heeft met het terrein van je festival. Denk aan infrastructuur, stroomvoorzieningen, hekwerken, toiletten, water, tenten, rij-platen, kassa’s, houten vlonders, prullenbakken, picknicktafels, lockers en ga maar door.

Bedrijfsfeest Nl



Veel onderdelen die hierin worden benoemd zijn ook onderdeel van je vergunningsaanvraag en veiligheidsanalyse en het is dus essentieel dat deze goed in elkaar steekt wanneer je bezig bent met een eigen festival organiseren. zelf een feest organiseren (stripper boeken). Voor kleinere festivals kan het nog behapbaar zijn om dit zelf aan te pakken maar over het algemeen is het vaak slim om een partner hierin te betrekken met meer ervaring zodat alles soepel verloopt in de aanloop naar en tijdens jouw festival.

Er is door de jaren heen een enorm netwerk aan toeleveranciers ontstaan specifiek voor licht, geluid, decoratie en podiumbouw. De mensen die je hiervoor in de arm neemt bepalen dus ook hoe de bezoekers jouw festival zullen beleven. Binnen de preproductie wordt dus alles klaargemaakt voor de uiteindelijke eindproductie: Het festival wat jij gaat organiseren! Denk hierbij aan het stagedesign, het maken van decoratie elementen, het voorprogrammeren van de lichtshows en het maken en afstellen van het geluidsplan. zelf een feest organiseren.

Gebruik ook de Start Moovin festival checklist, want daar komt deze lijst ook in terug. Website & app-bouwer/ontwikkelaar Designer (artwork) Marketingbureau Boekingskantoren Ticketshop Accreditatie en eventplanningtool Fotografen en video Busvervoer/pendeldienst Consumptiemunten en polsbandjes Beveiliging/crowd management/facility Portofoons Brandwacht Calamiteitenplan Verkeersregelaars Hospitality Artist handling Coördinatie personeel EHBO Uitzendbureaus Eten & drinken Cateraars/foodtrucks Barren Crewcatering Schoonmaakbedrijf Entertainment (dansers/danseressen, promogirls, vuurspuwers, steltenlopers etc.) Stage/thema productie Decoratie Licht en LED-schermen Geluid Operators VJ Pyro/FX Inflatables Sitecrew (opbouw tenten, podia, steigers) Podia Vuurwerk Bekabeling en kabelgoten Internet en telefonie Rental partijen (Boels etc) Site accomodaties (Centrale post, kleedkamers, mediaruimte) Kassa’s WC’s/sanitaire voorzieningen Dieselgeneratoren Hekwerken Signing Barriers/veiligheidshekwerken Voertuigen Gators Hoogwerkers/verreikers Heftruck Auto’s Lockers Pinautomaten De benodigde vergunningen voor een festival verschillen vaak per gemeente.

Daar kun je informatie inwinnen over welke festival vergunningen nodig zijn (zelf een feest organiseren). Een is bijna overal verplicht en de kosten zijn vaak afhankelijk van de grootte van je festival. De leges variëren van enkele tientallen tot meer dan 4. 000 euro. Bij het aanvragen van een vergunning zijn vaak veel documenten nodig, zoals een plattegrond van het festival met veiligheidsplan inclusief calamiteitenroutes, constructietekeningen van tenten met berekende wind- en gewichtsbelasting en vaak ook andere onderdelen die voortkomen uit de productie (zie verderop).

Als muziekfestival wil je ook vaak een milieuvergunning aanvragen in verband met geluidsoverlast en zelfs lichtvervuiling. Voor de barren is een ontheffing van de drank- en horecawet nodig bij zwak alcoholische dranken en wanneer je sterke dranken wilt schenken een extra drankvergunning - zelf een feest organiseren. Wanneer je wilt eindigen met een mooie eindshow is er ook een vuurwerkvergunning vereist waarvoor je ook ontheffing van de provincie moet hebben.

Bedrijfsfeest Fiscaal Aftrekbaar

Dit geldt dus ook als je zelf een festival organiseren wilt. Vergeet dus ook niet om contact op te nemen over de kosten van deze licenties wanneer je bezig bent met een eigen festival organiseren. Verzekeringen zijn vaak niet verplicht voor evenementen maar in het licht van veiligheid en bijvoorbeeld de corona crisis wel enorm aan te raden. zelf een feest organiseren.

Let bij het afsluiten van een verzekering voor evenementen of festival dan ook op de voorwaarden zodat je festival goed beschermd is tegen onvoorziene omstandigheden en vraag bij verschillende aanbieders offertes aan voor de verzekeringen om te vergelijken, want de prijsverschillen en voorwaarden zijn onderling zeer verschillend (stripper boeken). Verzekeringen voor festivals: Aansprakelijkheidsverzekering Annuleringsverzekering Materiaalverzekering Ongevallenverzekering Schade en vernielingen-verzekering Wanneer je verder gaat met zelf een festival organiseren moet je ook dingen uit handen geven - zelf een feest organiseren.

Deze mensen moeten allemaal bepaalde certificeringen of opleidingen hebben en het is dus belangrijk om hier navraag naar te doen. Er zijn veel partijen in de markt die hierbij helpen en die je ondersteunen met onder andere personeel, maar ook advies op het gebied van crowd management en veiligheid. Ook van belang is het beheren van de crew-lijst, de ontvangst en de coördinatie van personeel om je festival goed te laten draaien.

Benieuwd wat Start Moovin voor jouw festival kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op. We komen graag een keer langs om samen te kijken hoe we ook jouw festival succesvol maken. Neem contact met ons op via 085 130 2795 of het .

Het organiseren van een event is niet zo eenvoudig als het lijkt. Wanneer je als organisatie al meerdere events hebt georganiseerd, ben je al meer bekend met de to-do’s . Anderen organiseren slechts een enkele keer een event en zullen dus meer tijd moeten besteden aan het uitzoeken wat er nodig is om een goed event neer te zetten (zelf een feest organiseren).

Kerst Bedrijfsfeest

Bedenk wat de aanleiding is voor jouw event en definieer duidelijke doelstellingen voor het event dat je organiseert. Wat wil je bereiken, wat is het doel? Ga eerst na waarom je een event organiseert, maar uiteindelijk zijn de doelstellingen leidend voor jouw voorbereidingen. Stel het beschikbare budget vast aan de hand van offertes en onderzoek de haalbaarheid om de praktische zaken in beeld te krijgen.

Verdeel de taken en verantwoordelijkheden binnen jouw opgestelde team - zelf een feest organiseren. Communicate is the key! Zorg er voor dat iedereen dezelfde doelstellingen voor ogen heeft en stel een gedetailleerd draaiboek op met wie, wat en wanneer doet. Werk wel het draaiboek continue bij zodat deze altijd up-to-date blijft en de planning behouden blijft.



Het is belangrijk om rekening te houden met verschillende factoren. Zo moet de locatie aansluiten op de beleving van jouw bezoekers, jouw doelstellingen, hetgeen wat je wilt uitstralen met jouw event en de praktische aspecten. Het zijn niet de meest creatieve aspecten om mee bezig te houden, maar vergunning en verzekeringen vormen wel de randvoorwaarden om alles mogelijk te maken.

Het is dus aan te raden om deze zaken zo snel mogelijk te regelen. Evenementenvergunning. De vergunningen verschillen vaak per gemeenten en locatie - zelf een feest organiseren. Informeer bij de gemeente welke vergunningen nodig zijn voor jouw event. De gemeente wordt met advies bijgestaan door de politie en brandweer, die ervaring hebben met events in de omgeving waar zij de verantwoordelijkheid voor hebben betreft orde en veiligheid.

Het draaiboek, die je vooraf hebt opgesteld, kan een onderdeel zijn van de aanvraagprocedure. Ontheffing geluidsoverlast, Muziek brengt sfeer, maar ook de nodige decibels. Informeer bij de locatie in welke mate je met geluidsnormen te maken hebt en vraag zo nodig een vergunning voor geluidsoverlast aan. Deze vergunning valt onder de milieuvergunning en heeft het toegestane maximum aantal decibel vastgelegd.

Wkr Bedrijfsfeest

Wanneer je een groter event organiseert is er een APV-vergunning (Algemene Plaatselijke Vordering) nodig. Plaatsen van podia, stellingen, tribunes en tenten Misschien heb je bedacht om een groot podium of tenten te plaatsen om het event aan te kleden. Wanneer je een tent, podium, stelling of tribune plaatst, heb je een gebruikersvergunning nodig (zelf een feest organiseren).

De brandweer kan op basis van deze gegevens nagaan of de plaatsing verantwoord is. Hou er rekening mee dat de brandweer tijdens het event kan komen controleren of aan alle brandveiligheidseisen zijn voldaan. Als dit niet het geval is, heeft de brandweer het recht om het event stilt te leggen of zelfs af te lassen.

Zorg er voor dat het eind van jouw event goed is geregeld. Vrijwel iedere locatie heeft te maken met een uiterlijke sluitingstijd. Door toestemming te vragen aan de gemeente kan jouw event nog een aantal uurtjes langer doorgaan, mits je niet te veel overlast veroorzaakt voor omwonende (zelf een feest organiseren). Het aanvragen van een ontheffing wordt doorgaans geregeld door de locatie verschaffer.

Maak een risicoanalyse om dit goed in te schatten en erop in te spelen. Toch blijven er altijd risico’s die niet uit te sluiten zijn en wordt er aangeraden om gebruik te maken van een annuleringsverzekering, ongevallenverzekering en een burgerlijke aansprakelijkheid. Om jouw event tot een succes te maken, hebben wij de bovenstaande voorbereidingen en tips verwerkt in een event checklist.

Volgens experten zullen we nog een tijd met het COVID-19-virus moeten leven. We moeten dan ook maatregelen blijven nemen om de verdere verspreiding of nieuwe opflakkeringen van het virus zoveel mogelijk te vermijden. Via deze link kun je onze handige checklist downloaden om je event COVID-veilig te organiseren. We geven hieronder als tips mee om de contacten op evenementen tussen bezoekers en medewerkers veilig te laten verlopen door het besmettingsrisico zo laag mogelijk te houden.

Dj Voor Bedrijfsfeest



Dit geldt ook tijdens de op- en afbouw van het evenement. Nordic Tipi Stratus 72 kan in open stand gezet worden waardoor er een hoge mate van ventilatie is Onthaalzone Voer een welkomstgesprek met je bezoekers, waarbij je hen sensibiliseert, informeert, en hen de voorziene preventiemaatregelen en de regels in verband met de gezondheid van de bezoekers toelicht Stimuleer elektronisch betalen met bankkaart of contactloos, en vermijd zoveel mogelijk cash.

Het sanitair moet veelvuldig gereinigd en ontsmet worden na elk gebruik. Catering Catering mag enkel met zitplaatsen plaatsvinden. Een menu- en drankenkaart aanbieden die door de verschillende bezoekers in handen genomen wordt, is absoluut af te raden. Gebruik hiervoor borden aan de wanden of andere (digitale) alternatieven. Inrichting van de eventlocatie De verplaatsingen van de bezoekers binnen de eventlocatie en daarbuiten worden zo georganiseerd dat elk contact met andere bezoekers en met de medewerkers in alle omstandigheden tot een minimum wordt beperkt, steeds met respect voor de afstand van 1,5 meter.



Die afstandsmaatregel geldt voor de hele evenementenlocatie, inclusief buiten en het sanitair gedeelte. Artiesten en sprekers Loges of kleedkamers worden niet gedeeld. Het aantal aanwezigen in de backstage wordt tot een minimum beperkt. Artiesten en sprekers dienen in de mate van het mogelijke de 1,5 meter regel te respecteren. Kwetsbare groepen De bovenstaande richtlijnen zijn extra van belang indien je evenement zich richt tot kwetsbare doelgroepen (bijvoorbeeld 65+).

Catering Om te vermijden dat medewerkers zich verzamelen, mag er geen cateringtafel worden voorzien waar doorheen de dag versnaperingen liggen. Maaltijden (inclusief versnaperingen) en drank worden in individuele porties genuttigd. Iedereen gebruikt eigen of gepersonaliseerde drinkbussen of bekers, of wegwerpbare flesjes voor koude dranken. Warme dranken kunnen worden geserveerd via toestellen die minstens 1,5 meter uit elkaar worden geplaatst.

Een beginnersfout gemaakt wordt bij het organiseren van evenementen is dat er direct overgaat tot de organisatie. NIET DOEN! Het is absolute noodzaak om te beginnen met het uiteenzetten van het idee voor je evenement en wat de aanleiding hiertoe was. Als bekend is wat de aanleiding is, worden er specifieke doelstellingen opgesteld.

Latest Posts

Dj Bruiloft Assen

Published Aug 22, 23
4 min read

Bruiloft Dj Delft

Published Aug 09, 23
5 min read

Dj Met Zangeres Bruiloft

Published Aug 05, 23
6 min read